Gjennomgang: Norwegian Air 787 Premium Class – London til New York

Oppdatering: Noen tilbud nevnt nedenfor er ikke lenger tilgjengelige. Se gjeldende tilbud her.

I løpet av de siste månedene har jeg hørt så mye om Norwegian Air. Luften startet i 2013 da flyselskapet kunngjorde at det ville begynne å skyve inn på det amerikanske markedet med lave priser på to ganger i uken til London, samt flyreiser til Oslo og København fra forskjellige byer i Nord-Amerika. I 2015, etter en vellykket strekning i det amerikanske markedet, kunngjorde flyselskapet at de ville begynne direkteflyvninger fra USA til Karibien – jeg mener, som så det som kom – samt å godta levering av 11 nye fly og lansere flere ruter fra USA til Europa, og til og med innenriks tjenester i Spania. Etter å ha hørt om alle de gode tilbudene, både nåværende og i fremtiden, og positive tilbakemeldinger om transportøren, bestemte TPG-sjefredaktør Zach Honig seg for å prøve flyselskapenes Premium Class-produkt fra New York til Oslo. Og til min overraskelse likte han virkelig det.

Så det har vært på radaren min en stund, spesielt fordi det er en av de mest surrede om transportørene ut av New York nå, noe som er gal. Jeg ventet bare på den riktige muligheten til å komme rundt der jeg kunne hoppe på et av flyselskapets lavprisbilletter. Og muligheten bød seg endelig da jeg bestemte meg for å prøve ut nye produkter på en nylig tur til London. Jeg fløy dit og følte meg eventyrlysten og prøvde Kuwait Airways ’førsteklasses 777-produkt, som mildt sagt var mye mindre enn en frodig måte å krysse Atlanterhavet på. Og jeg ville komme tilbake fra London-turen tilbake til New York på Norwegians Premium Class-produkt. Det var unødvendig å si at jeg var spent på å prøve det.

Booking

Norwegian flyr med 787 Dreamliner på alle sine lange avganger. Flyet har 32 Premium-seter og hele 259 seter i standardøkonomi. Så med det i tankene bestemte jeg meg for å bruke Premium-produktet for å sikre at jeg hadde nok plass i mer enn syv timer om bord. Norwegian har åtte Dreamliner i sin flåte i dag, men transportøren har bestilt 30 flere og planlegger å bestille eller lease mer fra andre flyselskaper (som LOT) i fremtiden. Det er et mye mer drivstoffeffektivt fly, som gjør det mulig for transportører (som Norwegian) å tilby svært konkurransedyktige priser. Som jeg påpekte i min poeng og mils reiseliste for 2016, er flyselskaper som bestiller nye fly i et forsøk på å være mer drivstoffeffektive, veldig viktig for meg, og i 2015 ble Norwegian kåret til det mest drivstoffeffektive transatlantiske flyselskapet av ICCT .

En prøvebestilling av flyet mitt på den norske versjonen av nettstedet.

Jeg betalte 6 503 NOK (732 $) for min Premium enveisbillett ved å bruke American Express Premier Rewards Gold Card for å tjene 3 ganger poeng på flyreiser som er booket direkte med flyselskapet. Ikke glem at du kan lagre en pakke når du bestiller ved å bruke den norske versjonen av nettstedet i motsetning til den engelske versjonen – du må klikke på instruksjonene på norsk, men det er lett nok å finne ut. Flyselskapet har et hyppig flygerprogram, som ikke er så bra, men jeg anbefaler å registrere deg fordi det ikke kan skade.

Selv om jeg virkelig likte flyreisen og min erfaring med Norwegian som vil du se i min anmeldelse, en av mine favorittdeler om turen er tidspunktet for flyturen, noe som gjør den ideell for en rask weekendferie. Den forlater London kl 17:10, så du kan få mest mulig ut av tiden din i London på søndag før du drar til flyplassen den kvelden. Du kommer deretter tilbake til New York rundt klokken 20.30 søndag kveld – nok tid til å komme tilbake og bosatte deg på jobb neste dag.

Innsjekking og salong

Premium-oppgraderinger var tilgjengelige for flyreisen ved innsjekking.

Det var lett luftig å sjekke inn på Gatwick. Vi ble møtt av den vennlige agenten og så straks tegnene til at det var Premium-oppgraderinger tilgjengelig for flyreisen for £ 250 (ca. $ 364).

Skilt rundt innsjekkingsdisken annonserte Premium-oppgraderinger.

Premium gir deg en rekke fordeler, inkludert rask sporadgang, ekstra benplass, to bagasjegodtgjørelser , gratis drinker før avreise, et treretters måltid med drikke, blant andre. Selv om jeg allerede var booket for Premium, var det fortsatt fire eller fem seter åpne i hytta, og jeg tror oppgraderingen absolutt er verdt det hvis du er booket i standardøkonomi.

Salongen var veldig elegant – den så ny ut.

Og etter en vellykket innsjekking var jeg på vei til salongen.Med en Premium-billett får du gratis tilgang til Clubrooms-salongen på Gatwick i sørterminalen – og det var ærlig talt flott (langt bedre enn Korean Air Lounge Zach fikk bruke på JFK), som jeg ble positivt overrasket over. Det hadde et virkelig elegant utseende med møblene og det generelle utseendet på stedet. Det var en TV, dedikert vert og et stort utvalg av blader, aviser og snacks å velge mellom.

Sofaene var komfortable og så fine ut.

Det var fire private salonger inne i selve salongen, noe som kunne være et fint alternativ å ha litt privatliv. Jeg likte veldig godt å ha evnen til å kunne vandre rundt i salongen og utforske alt det var å tilby, som overraskende nok ikke var overfylt i det hele tatt, spesielt ikke for en felles salong.

Det var et fint utvalg av mat og drikke, og det hele var ganske velsmakende.

Mitt inntrykk av salongen fortsatte å bli bedre med gratis mat og drikke. Du bestiller fra en meny som inkluderer alt fra snacks til forretter til hovedretter og har en rekke alternativer, inkludert en vinterbiff og en fiskfingersandwich. Jeg valgte ostetallerkenen, som ble servert med kjeks og chutney, og squash- og quinoa-salaten, som ble servert med grønnkål og linser, til å starte. Som hovedrett valgte jeg den asiatiske nudelsuppelen med kylling. Alt jeg hadde var ganske bra, og jeg elsket det faktum at det var sunne alternativer på tvers av menyen.

Totalt sett var jeg veldig imponert over salongen. Normalt er felles salonger som dette ikke så bra, så jeg hadde ikke de høyeste forventningene som gikk gjennom dørene. Imidlertid ble jeg positivt overrasket over det jeg så, maten jeg spiste og servicen jeg fikk. Jeg følte meg veldig avslappet inne, som satte stemningen for hele flyet.

Boarding, Cabin and Seat

Norwegians 787 Dreamliner.

Ombordstigning startet i tide og var ganske begivenhetsløs. Jeg må innrømme at jeg var ganske spent på å komme ombord og se hvordan det indre av flyet ville se ut.

Ser over en seterad i Premium-hytta.

Premium-hytta består av 32 hvilestoler i 2-3-2-konfigurasjon. Setene er 19 tommer brede og har 46 tommers tonehøyde. Når det er sagt, på grunn av formasjonen vil jeg definitivt planlegge å være på sidene for å få enda mer plass.

Et Premium-sete tilbakelent med fotstøtte .

Hver av Premium-setene tilbyr en god del tilbakelent, noe som var behagelig nok til at jeg fikk god søvn. Hvert sete kommer også med en fotstøtte som strekker seg fra bunnen for ekstra støtte (den er ikke helt utvidet på bildet over).

Noen har nevnt at den første raden i hytta har mest benplass, men jeg er uenig. Jeg var på andre rad og følte at jeg hadde like mye plass som menneskene som sto en rad foran meg. Jeg vet ikke om det hadde vært tilfelle hvis jeg var i et av de tre midterste setene. Hvis du sitter fast i et av midtsetene, må du unngå «E» -setet, da det er midten av midten – nei takk.

The standard økonomihytte er i 3-3-3 konfigurasjon.

Standard økonomihytta har hele 259 standardseter i en 3-3-3 formasjon Hvert sete er 17,2 tommer bredt og har 31-32 tommer tonehøyde. Ikke en ideell situasjon, men fra min korte observasjon av hytta så det ikke så ille ut. Og plass til hyllen på Dreamliner er mye større. enn din gjennomsnittlige hytte, så det er god plass til å oppbevare håndvesker. Hvis du sitter i økonomihytta, kan du prøve å sikte mot setene A, B, C, D, E eller F i rad 6 eller rad G , H eller J i rad 7, ettersom du får mest plass til bena.

Stemningsbelysningen før sengetid hjalp meg virkelig til å få litt søvn.

Det var noen fine funksjoner på flyet som definitivt er å merke seg. For det første er stemningsbelysningen en av de kulere aspektene. Mannskapet valgte en spesiell stemningsbelysning for når det var sengetid, som var hyggelig og faktisk hjalp meg til å sove litt bedre. Luftkabintrykket er også merkbart bedre enn på andre fly jeg har fløyet. Og vinduene er veldig pene, ettersom hver enkelt har en individuell dimningsknapp eller at mannskapet kan stille inn lysstyrken for en hel hytte fra et kontrollpanel i nærheten av cockpiten. På den måten kan de sette alle nyanser i mørke og holde soloppgangen fra å vekke passasjerene for tidlig.

Det er to toaletter i Premium-hytta, fire i midtseksjonen av flyet og to bak – som alle er identiske. De er topp moderne med automatiske kraner og bevegelsesaktiverte toaletter, noe som er standard for 787.

Jeg likte virkelig teppet som fulgte med min Premium-billett.

Det som imidlertid stjal showet for meg og endte opp med å være min favorittdel av flyturen var teppet. Norwegian gir Premium-passasjerer et fantastisk teppe å bruke på flyet (i tillegg til hodetelefoner, men teppet var min favoritt). Det er virkelig designet som gjør det så fint, som er et bilde av verden tegnet med alle disse sprø norske elementene på seg.

Service og måltider

New York-baserte kabinpersonalet kunne ikke vært bedre i løpet av flyturen. De var alle veldig oppmerksomme og gjorde alt de kunne for å hjelpe flyet til en bedre opplevelse for alle passasjerene i kabinen.

Eggesalaten var bra, men rekene var ganske smakløse.

Det ble tilbudt gratis drikke under den treretters måltidsservicen, som var et fint syn etter mine seks -tørr tørr flytur til London. Jeg endte opp med å få reke-hovedretten, som kom ut i en liten boks med eggesalat og en brownie. Salaten var veldig bra, men rekene var ganske kjedelige.

Jeg byttet til kyllingkarryen og var mye mer imponert.

Min venn fikk kyllingkarryen, noe han sa var flott. Jeg prøvde det og trodde det hadde mye smak, så jeg spurte FA om jeg kunne bytte hovedretter, noe hun sa ikke var noe problem. Tjenesten gjorde at flyet virkelig skiller seg ut, og jeg var spent da min andre hovedrett kom ut noen minutter senere og etterlot meg fornøyd på en måte som rekene ikke gjorde.

Elsket drikketjenesten under hele flyvningen.

For resten av flyet, når som helst vi ba om vin eller en ny drink, FA brakte det rett over. Det var veldig flott å se hvordan mannskapet klarte å imøtekomme passasjerene og deres behov, uansett hva de var. En annen bonus ved å bestille en Premium-billett.

Cognac og kaffe er en fin måte å avslutte måltidsserveringen på.

Etter måltidet kom FA-ene rundt hytta og tilbød kaffe – ledsaget av et utvalg av Baileys eller Cognac, en fin touch.

Underholdningsskjermen / snackbestillingstjenesten under flyvningen.

Etter at serveringen var over, tok jeg en lur. Da jeg våknet, var jeg litt sulten og valgte å bestille en matbit fra flymenyen, som er innebygd i underholdningssystemet på berøringsskjermen. Det var et bredt utvalg av alternativer, men mange av dem var ikke tilgjengelige fordi de enten var utsolgt eller ikke var tilgjengelige på den spesifikke flyvningen. Det var litt frustrerende å gå gjennom menyen og finne noe du vil, bare for å finne ut at det ikke er tilgjengelig. Så det tok litt tid å til slutt finne noe, men det var ikke så farlig.

Jeg valgte kyllingesesar og baconsalat – til slutt – som en matbit.

Jeg kom til slutt over noe på menyen som så bra ut og var tilgjengelig, som var kyllingkeisar og baconsalat. Det var OK – ganske standard, men ingenting å skrive hjem om.

Jeg valgte laksesandwichen som mitt andre (offisielle) måltid før ankomst til JFK .

Rett før landing kom FA-ene en gang til med en siste måltidsservering før de ankom New York. Jeg valgte laksesandwichen. Det var en fin måte å avslutte flyreisen og sende passasjerene fulle av all maten og fornøyd med god service.

Underholdning under flyvning

Jeg brukte mesteparten av tiden ombord Norwegians Dreamliner enten sover eller bruker underholdningssystemet under flyet. Det så ut som om det var mange alternativer å velge mellom på skjermen, inkludert snackbestillingen som nevnt ovenfor og spill, samt nye utgivelser og eldre filmer, TV-serier og dokumentarer. Jeg valgte å se Amy Winehouse-dokumentaren, som jeg syntes var fascinerende og anbefaler. Skjermene var litt små, men berøringsskjermen var en fin funksjon å ha og gjorde det enkelt når du valgte snacksalternativer.

I Premium-hytta, i -flygunderholdningsskjermer kommer ut av armlenet.

Mens det i økonomikabinen er skjermene på seteryggen foran deg, i Premium hytte spretter de ut av armlenet.Dessverre betyr dette at du ikke kan bruke den under taxi, start eller landing.

Det var mange alternativer tilgjengelig fra underholdningsberøringsskjermen. / figcaption>

Det var noen fine funksjoner på hver av skjermene, inkludert en innebygd kortleser på siden av skjermen der du bare kan sveipe kortet ditt hvis du ønsker å kjøpe et fly fra et utvalg av tollfrie varer. Det er også en fin kartfunksjon som lar deg spore hvor flyet befinner seg fra en rekke forstørrelsesnivåer. Du kan kontrollere skjermen enten med en fast fjernkontroll på siden av setet eller ved å bruke berøringsskjermfunksjonen.

Det er et strømuttak for hvert Premium-sete .

Hvert Premium-sete har sitt eget strømuttak, mens det er to uttak for hvert tre seter i økonomien.

Bottom Line

Totalt sett var jeg imponert over Norwegians Premium Class-produkt – jeg mener, for en Premium økonomitjeneste var dette flott. Min erfaring var solid over hele linjen – fra å bestille en brøkdel av kostnaden for andre transportører, til jevn innsjekking og ombordstigning til tjenesten i fly. For rundt $ 730 er Norwegian en fin måte å komme seg til og fra London i komfort og til prisen av buss på noen andre transportører. Jeg liker virkelig at vi nå har alternativer som dette, La Compagnie og WOW Air for budsjettreisende, for hvorfor betale for alle bjeller og fløyter hvis du ikke vil ha dem og bare vil ha en flyreise for å komme til destinasjonen din. Det er ingen overraskelse for meg at Norwegian rapporterte rekordhøye trafikktall ved årsskiftet med 25,7 millioner passasjerer i 2015 – to millioner flere enn året før.

Norwegians Førsteklasses produkt lot meg imponere av transportøren.

Jeg er veldig spent på at Norwegian skal vokse og bli et konkurransedyktig alternativ for forbrukerne. For tiden flyr flyselskapet direkte fra New York-JFK til København (CPH), Guadeloupe – Pointe-à-Pitre (PTP), London-Gatwick (LGW), Martinique – Fort-de-France (FDF), Oslo (OSL) og Stockholm-Arlanda (ARN). Jeg vet at jeg virkelig ønsker å reise til Norge en gang neste år, så det å være i stand til å fly direkte fra New York til Oslo i stedet for å måtte koble meg gjennom London er en fin måte å komme dit. Når det er sagt, og fordi jeg var så imponert over denne turen, vil du sannsynligvis se meg ombord på Norwegian Air igjen i nær fremtid.

Redaksjonell ansvarsfraskrivelse: Meningene som er uttrykt her er forfatterens alene, ikke de fra noen bank, kredittkortutsteder, flyselskap eller hotellkjede, og har ikke blitt gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av noen av disse enhetene.

Ansvarsfraskrivelse: Svarene nedenfor er ikke gitt eller bestilt av bankannonsøren. Svarene har ikke blitt gjennomgått, godkjent eller på annen måte godkjent av bankannonsøren. Det er ikke bankannonsørens ansvar å sikre at alle innlegg og / eller spørsmål blir besvart.